Általános szerződési feltételek

A www.fiataldivat.hu internetes webáruház, fizikai üzlethelységgel nem rendelkezik - ezért nem lehet eljönni és megnézni az árut, vagy személyesen megvásárolni.

1. Definíciók

1.1 Ezek az általános üzleti feltételek szabályozzák a vállalat jogait és kötelezettségeit. A jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek az Eladó, jelen esetben: EXTON s.r.o., Hlavná 4162/8A, 085 01 Bardejov, Szlovákia, cégjegyzékszám: 53167082, bejegyezve az Eperjesi Járásbíróság kereskedelmi nyilvántartásába, ügyszám: 40612/P, jegyzett tőke: 5000 €, befizetett jegyzett tőke: 5000 €, és a Vevő között megkötött adásvételi szerződés értelmében a szerződő felek közti jogokat és kötelességeket szabályozzák. Az adásvételi szerződés tárgya az Eladó által forgalmazott www.fiataldivat.hu internetes áruházban a kínált áru értékesítése és megvétele.

1.2 A "Vevő": egy olyan személy, aki terméket rendel a www.fiataldivat.hu internetes áruházban.
A "megrendelés" egy olyan elektronikus űrlap kitöltését jelenti, amely tartalmazza a Vevőre vonatkozó információkat, a megrendelt termékek listáját, a szállítás és a fizetés módját, valamint azt az összeget, amelyet a Vevő fizet a termékért.
"Termék": a www.fiataldivat.hu weboldalon megjelenő összes termék.

1.3 Az Eladó elérhetőségi adatai:
EXTON s.r.o.
Hlavná 4162/8A
085 01 Bardejov
Szlovákia

Cégj. szám: 53167082
Adószám: 2121289115
EU adószám: SK2121289115

A bankszámla neve: OTP Bank
Bankszámlaszám: 11737076-23731534
(hétfő - péntek: 08:00 - 15:00)
E-mail: info@fiataldivat.hu

2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja

2.1 A www.fiataldivat.hu internetes áruházon keresztül leadott összes megrendelés mindkét fél számára kötelezettséggel jár. A megrendelés elküldésével a Vevő megerősíti, hogy elolvasta ezeket az adásvételi és reklamációs feltételeket.

2.2 Az elektronikus megrendelés érvényességének feltétele a regisztráció vagy a megrendelés teljesítése során a rendszer által megkövetelt összes adat és követelmény valós és teljes kitöltése.

2.3 Az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy a Vevő elküldi a rendelést, és az Eladó fogadja azt. A megrendelés elküldését követően a Vevő saját e-mail címére kap egy úgynevezett: "rendelés visszaigazolása" értesítő emialt, amely a rendelésről szóló adatokat tartalmazza.

3. Szállítási feltételek

3.1 Az Eladó vállalja, hogy:

  • a megrendelés elküldésének napján érvényes vételáron és fizetési feltételek mellett eljuttatja a Vevőhöz a megrendelt termék típusát és mennyiségét
  • megfelelő módon csomagolva küldi el a terméket a Vevőhöz, hogy szállítás közben ne sérüljön meg

3.2 Az Eladó nem felelős:

  • a szállítási vállalat/futárszolgálat által okozott késedelmes áruszállításért
  • késedelmes áruszállításért a címzett tévesen megadott címe miatt
  • a szállítmányozó társaság által a szállítmányban okozott károkért
  • a termék át nem adásáért, amely a gyártó (beszállító) hibájából származik és a forgalmazási jogok korlátozásának, vagy törlésének, vagy más előre nem látható akadálynak az eredménye

3.3 A Vevő vállalja, hogy:

  • átveszi a megrendelt terméket, és ellenőrzi a csomagolás sértetlenségét
  • a Vevő kifizeti az Eladónak a teljes vételárat beleértve a szállítás költségeit is utánvéttel az átadás helyszínén, vagy az Eladó számlájára való online banki átutalással a megrendelés elküldésének napján érvényes fizetési feltételeknek megfelelően.

3.4 Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át a terméket (a rendelés alapján), az eladó fenntartja a jogát, hogy kártérítést követeljen. Abban az esetben, ha a Vevő az első kézbesítéskor nem veszi át a terméket, és a termék újrakézbesítését kéri, a Vevő köteles megfizetni a termék első és újbóli kiszállításának költségét.

3.5 Az Eladó a kereskedelem jellegétől függően (mennyiség, ár, szállítási költségek, távolság stb.) jogosult felkérni a Vevőt, hogy hitelesítse a megrendelést, pl. telefonon vagy írásban. Ha a Vevő elutasítja a hitelesítést, az Eladó érvénytelennek tartja a megrendelést.

4. A kiszállítás ideje

4.1 A megrendelt termék kiszállítása a lehető leghamarabb történik, a termékek elérhetőségétől és az eladó működési képességeitől függően. A készleten lévő termékek megrendelései általában 1 munkanapon belül feldolgozásra kerülnek, a második munkanapon átadjuk a csomagot a futárszolgálatnak, és a harmadik munkanapon a futár kézbesíti Önnek a terméket. Ha megváltozna a kiszállítás dátuma, akkor ez az információ a weboldalon lesz feltüntetve. Ha egy adott termékhez más szállítási időpont van megadva, akkor telefonon vagy írásban fogjuk Önt tájékoztatni a termék kiszállításáról.

4.2 Abban az esetben, ha a Vevő banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napjának azt a napot tartjuk, amikor a teljes vételár összege megérkezik az Eladó bankszámlájára.

5. A termék ára

5.1 Az weboldalon feltüntetett összes ár végleges. A termék ára nem tartalmazza a postaköltséget, a csomagolást nem számoljuk fel.

5.2 Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő például "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor az Eladó nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron szállítani.

5.3 Az Eladó nem felelős a webáruházban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására.

5.4 Az eladás igazolása egy számla, amelyet minden rendeléshez csatolunk, vagy online elektronikus formában küldjük el, és amely egyaránt szolgál szállítási és garanciakártyaként. A termék ára és a postaköltség kifizetése Magyarországra történő szállításkor:

  • utánvéttel az ügyfél a teljes összeget kifizeti az termékekért, amikor átveszi a szállítmányt a futárcégtől. Szállítás előtt telefonon kapcsolatba lép Önnel a futárcég. A postaköltség ebben az esetben: 1890 Ft + 590 Ft az utánvét ára.
  • bankkártyával történő fizetés esetén, az ügyfél a megrendelést követően bankkártyával egy online fizetési felületen fizet a termékért, ebben az esetben a kiszállítás díja 1890 Ft.

6. A rendelés lemondása

6.1 A vevő jogosult indoklás nélkül lemondani a megrendelést a megrendeléstől számított 2 órán belül. (2 óra elteltével megkezdjük a megrendelés feldolgozását). A megrendelés törlését az info@fiataldivat.hu e-mail címen és telefonon is értesítse, mi azonnal küldünk Önnek egy visszaigazolást a rendelés törléséről.

7. Alternatív vitarendezés

7.1 A Vevőnek - a fogyasztónak - joga van jogorvoslat iránti kérelemmel fordulni az Eladóhoz (e-mailben az info@fiataldivat.hu címre), ha nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette jogait. Ha az Eladó erre a megkeresésre nemleges választ ad, vagy a feladásától számított 30 napon belül nem válaszol rá, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló indítványt benyújtani az alternatív vitarendezést kérni az AVR-szervtől (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015 törvény szerint. Az AVR alanyai a 391/2015. Sz. Törvény 3. §-a szerinti szervek és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó az ajánlatot a 391/2015. Sz. Törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthatja be.

7.2 A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is, amely online elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm címen. Az alternatív vitarendezést csak az a fogyasztó alkalmazhatja - az a fizikai személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége, munkaviszonya vagy hivatása területén jár el. Az alternatív vitarendezés csak a vevő és az eladó között a fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal összefüggő vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távolsági úton kötött szerződésekre vonatkozik.

7.3 Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, amelyeknél a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az AVR-szervezet megkövetelheti a fogyasztótól, hogy fizessen díjat az ADR kezdeményezéséért, ÁFA-val együtt legfeljebb 5 eurót.

8. Az áruk visszaküldése - elállás a szerződéstől

8.1 A Vevő és az Eladó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletnek megfelelően biztosítjuk a szerződéstől való elállás jogát és a megrendelt áruk visszavételét. Elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indokolási kötelezettség nélkül gyakorolhatja. A webáruházunkban megvásárolt áruk indoklás nélkül visszaküldhetők az átvételétől számított 14 napon belül.

8.2 Az árukat az eredeti csomagolásban, mosatlanul, fel nem használt, nem megrongált és sértetlen állapotban, a cég székhelyének címére (EXTON s.r.o. - www.fiataldivat.hu, Hlavná 4162/8A, 085 01 Bardejov, Szlovákia) kell visszaküldeni.

8.3 A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát.

8.4 Az áruk visszaküldésével kapcsolatos szállítási költségeket az ügyfél fizeti. Utánvéttel visszaküldött árukat nem fogadunk el. A termék árát a legalacsonyabb szállítási költség árával együtt, amely a weboldalon szerepel (ez nem érvényes, ha az ügyfélnek ingyenes postaköltsége volt), a visszaküldött áruk ellenőrzése után, 14 napon belül visszaküldjük. Az elállási jog gyakorlásából eredő összeg visszafizetése banki átutalás útján történik a vevő által megjelölt bankszámlaszámra vagy arra a számlára, melyről a kártyás fizetés történt.

8.5 Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek.

8.6 Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.

9. Reklamációs feltételek

9.1 Mielőtt elfogadna és kifizetne a szállítmányt a futárnál, javasoljuk a Vevőnek, hogy a helyszínen ellenőrizze, nem sérült-e meg a küldemény. Kiterjedt károk (szakadt csomagolás, deformáció és egyéb jelentős károk) esetén a futárral kell a károkozásról jegyzőkönyvet írni, vagy a küldeményt nem kell átvenni.

9.2 Panasz esetén a Vevő az igényelt árut a cég székhelyének címére küldi. A terméknek megfelelően csomagoltnak kell lennie, és tartalmaznia kell: az igényelt árut, beleértve a tartozékokat is (ha vannak), a számla másolatát, a hiba leírását és a vevő elérhetőségeit - visszaküldési cím, telefonszám, e-mail.

9.3 Utánvéttel történő küldéskor ezt a szállítmányt nem fogadjuk el. Az igényelt árukat tisztán, mosatlanul, használatlanul és sértetlenül kell visszaküldeni.

9.4 A garancia nem terjed ki az alábbiak által okozott károkra:

  • természetes vagy túlzott mechanikai kopás
  • ha a termék vagy annak része szennyeződött
  • ha a terméket olyan körülmények között használta, amelyek nem felelnek meg a termék hőmérsékletének, nedvességtartalmának, a termék kémiai és mechanikai hatásainak
  • külső hatások, pl. az időjárás miatt
  • illetéktelen személy általi beavatkozás (szakszerűtlen javítás vagy módosítás)
  • mechanikai sérülések - szakadt, vágott, megszabott, termikusan károsodott áruk, gondatlan, aránytalan fizikai kezelés, árurétegek szándékos karcolása, megsérült áruk stb
  • a jótállás nem terjed ki a természeti katasztrófák, időjárási viszonyok, valamint extrém és szokatlan körülmények között történő használat által okozott károkra sem

9.5 Indokolatlan panasz esetén az árut a megfelelő vélemény megindokolásával visszaküldik a Vevőnek.

9.6 A panaszt az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a Vevő panaszának benyújtásától számított 30 napon belül kezeli. Az indokolt panasz elintézésével a garancia időtartama meghosszabbodik a panasz időtartamával. Ha a panaszt úgy rendezték, hogy a terméket egy újra cserélték a törvényes szavatossági időn belül, akkor a jótállási idő a kárrendezés napjától kezdődik.

9.7 Az Eladó telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesíti a Vevőt a panasz kezeléséről, és saját költségén kiszállítja a terméket a Vevő címére.

10. A személyes adatok védelme

10.1 A személyes adatok védelméről szóló 122/2013 módosított törvény 10.§ 3. bekezdése, b) betűje értelmében a www.fiataldivat.hu webáruház üzemeltetője vállalja, hogy a Vevő által a megrendelőlapon keresztül megadott személyes adatokat az adatok tulajdonosának beleegyezése nélkül nem adja át harmadik félnek, és a megbízott személyes adatokat nem használja olyan kereskedelmi ajánlatra, amely nem kapcsolódik az online áruház promóciójához. Ugyanakkor vállalja, hogy az ügyfél kérésére a személyes adatokat bármikor törölheti az adatbázisból.

10.2 Az ügyfélvédelmi rendelkezések csak magánszemélyekre vonatkoznak.

11. E-mail marketing

11.1 Üzleti értesítések (e-mail marketing) küldése céljából az Ön személyes adatait az Ön beleegyezésalapján dolgozzuk fel. Ha nem adja meg hozzájárulását, és Ön az ügyfelünk, akkor üzleti értesítéseket küldhetünk Önnek a beleegyezése nélkül. Mindenesetre egyszerűen megtilthatja részünkről az ilyen marketingkommunikációt azáltal, hogy megerősíti a leiratkozást az üzleti értesítés (e-mail) végén.

11.2 Az Eladó kötelezi magát, hogy a Vevő személyes adatait a hatályban levő szlovák jogszabályok alapján fogja kezelni.

11.3 Az elektronikus hírközlésről szóló törvény 3. cikkének 62. § (4) bekezdése szerint járunk el: "Az elektronikus levél címzettjének a (2) bekezdés szerinti előzetes hozzájárulása nem szükséges azon személyek saját hasonló termékeinek és szolgáltatásainak közvetlen értékesítése esetén, amelyeknek az elektronikus levél kézbesítéséhez szükséges kapcsolattartási adatait ugyanaz a személy szerezte meg áruk vagy szolgáltatások értékesítése kapcsán, eme törvénynek vagy egy külön rendeletnek megfelelően."